Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum
alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a
szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással
tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar
nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével,
megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések
esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya
Szolgáltató weblapján (https://zodiaca.hu/)
és al-domainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető
(és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: https://www.zodiaca.hu/aszf.
1.
„adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi
személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az
adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
2.
„adatkezelés”: a személyes adatokon vagy
adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely
művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés,
tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés,
felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő
hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás,
törlés, illetve megsemmisítés;
3.
„adatkezelő”: az a természetes vagy jogi
személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a
személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt
meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami
jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó
különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
4.
„felhasználó”: bármely természetes vagy jogi
személy vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi és
Szolgáltatóval szerződést köt.
5.
„fogyasztó”: olyan Felhasználó, aki Vállalkozásán kívül eljáró természetes személy.
6.
„szolgáltató”: az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi
személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt,
aki a Felhasználóval szerződést köt.
7.
„vállalkozásnak minősülő felhasználó”: olyan
személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében
jár el.
Szolgáltató
adatai
Szolgáltató neve: Takács Pálma Krisztina e.v.
Szolgáltató fantázianeve: Empress Trade
Szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye):
2700 Cegléd, Táncsics Mihály utca 12.
Szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való
kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:
info@zodiaca.hu
A szolgáltató adószáma: 66347493-1-33
A szolgáltató telefonszáma: +36 (20) 619-1995
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, elérhetőségei:
Tárhely.Eu Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, 1097
Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14., +36 (1) 789-2789, ugyfelszolgalat@tarhely.eu
Alapvető
rendelkezések
1.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre,
valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális
termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A
vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is
irányadók.
2.
A jelen ÁSZF 2021. május 07. napjától hatályos
és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a
weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló
Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a
korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható
hatálya.
3.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a
weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a
weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak
vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
4.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a
Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon
közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.
Regisztráció/vásárlás
1.
Felhasználó a regisztráció/vásárlás során köteles
a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott
valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus
szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más
nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
2.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen
és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért,
illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval
történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat
javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön
akadályba.
3.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból
adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek
számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha
van regisztráció az oldalon)
Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre és árak
1.
A megjelenített termékek a webáruházból online
(bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a
törvényben előírt 27%-os áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz,
az árak a fizetendő összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással,
fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség -nem kerül
felszámításra, kivéve, ha a Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális csomagolást
kér.
2.
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti
a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).
3.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre,
Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak
pontos időtartamáról.
4.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága
ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a
megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat
visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást,
amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított
ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a
szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és
egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni
a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának.
Rendelés
menete
1.
Felhasználó a regisztrációját követően
bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
2.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék,
termékek darabszámát beállítja.
3.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott
termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár”
ikonra kattintva.
4.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni,
ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra
kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „+,-”
ikonra kattint Felhasználó.
5.
Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a
szállítási módot és a fizetési módot, mely utóbbinak a típusai a következők:
6.
Fizetési módok:
Fizetés
utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal, vagy
csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés
végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton teljesítse készpénzben, vagy
bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Online
bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online,
bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató
biztonságos fizetési rendszerén keresztül – mely jelen esetben a SimplePay nevű
rendszer – és elfogadja az alábbi nyilatkozatot:
Bankkártyás
fizetés SimplePay-jel:
Tudomásul
veszem, hogy Szolgáltató által a(z) https://www.zodiaca.hu/
felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az
OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított
adatok köre az alábbi: Számlázási név és cím, e-mail, telefonszám.
Az
adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a
SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
7.
Szállítási költségek (bruttó összegek):
7.1.
25.000 Ft alatti megrendelés esetén a szállítás költsége
1850 Ft.
7.2.
25.000 Ft feletti megrendelés esetén a szállítás
ingyenes.
8.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép
fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen
esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a
Felhasználót az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer
megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
9.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése
és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk.
6:127. §-a alapján köteles a csomagot késedelem nélkül, lehetőleg a
kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, sérülés esetén a csomagot nem köteles
átvenni. Amennyiben a Felhasználó nem vizsgálja át a csomagot, szerződésszegést
követ el, és viseli az ezzel való következményeket (a termék állapotának
bizonyításának nehézsége). A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17
óra közötti időszakban.
10. Az
adatok megadását követően Felhasználó a „megrendelés” gombra kattintva tudja
elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott
adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben
jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
11. Felhasználó
a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
12. Adatbeviteli
hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden
esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt
adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának
megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni
kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található
adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség
darabszámát. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található
termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a
Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
13. Felhasználó
e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e
visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a
szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán
belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy
szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása
akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek,
amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert
Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához
tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
14. Felhasználó
tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata
visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre,
amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást
követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről
és várható teljesítéséről.
A
megrendelések feldolgozása és teljesítése
1.
A megrendelések feldolgozása munkaidőben
történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van
lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után
történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata
minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését.
2.
Általános teljesítési határidő, a szerződés
létrejöttétől számított 3-5 munkanapon belül.
3.
Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató
dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a
dolog átvételére köteles. Felhasználó a rendelését módosíthatja, vagy
lemondhatja, amíg az eladó a szállítmányozó cégnek át nem adja, de utána
Felhasználó tudomásul veszi, hogy csak az elállási jogával élve tudja
érvényesíteni módosítási vagy törlési szándékát.
4.
Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és
az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor
száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy
birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a
vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó
ajánlotta.
5.
A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó
jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a
vevő jogosult a szerződéstől elállni.
6.
A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult
a szerződéstől elállni, ha
a)
a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b)
a szerződést a felek megállapodása szerint a
szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési
időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
7.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni,
továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a
hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.
8.
Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét,
hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített
megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ
el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
Ez azt jelenti,
hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem
jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át
kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás
szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a
Felhasználókkal szemben.
Felhívja
Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink
érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből
keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai)
megfizetése is a Felhasználót terheli.
Elállás joga
1.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon
belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt
terméket. Ha a vállalkozás jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos
elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék
kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap
lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az
elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
2.
A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az
erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm.
rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
3.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő
attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az
általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
4.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
5.
A termék visszaküldésének költségét a
Fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.
6.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a
termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
7.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan
nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
8.
A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az
elállási jogát
a)
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b)
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek
ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási
jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c)
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében;
d)
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi
vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e)
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f)
olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges
értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól
függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor
állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
harmincadik napot követően kerül sor;
g)
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h)
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást
követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i)
hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az
előfizetéses szerződések kivételével;
j)
nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k)
lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra
irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy
szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés
esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
kötöttek ki;
l)
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
9.
Szolgáltató az elállási nyilatkozat megérkezését
követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az
elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a
kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
10. A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
11. Fogyasztó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató
címen leadni.
12. Fogyasztónak
írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie
14 napon belül.
13. Fogyasztó
akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi,
vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül,
ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
14. Fogyasztó
kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
15. Szolgáltató
nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a
Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
szállítási mód választásából adódik.
16. A
visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az
áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy
azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
17. Amennyiben
Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató
elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével),
telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés
alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő
jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket
postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó
Szolgáltató részére.
18. A
fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
19. A
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető
el.
20. Az
Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető
el
21. Fogyasztó
egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található
elérhetőségeken.
22. Az
elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő
Felhasználókat illeti meg.
23. Az
elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
24. Elállási
jog gyakorlásának a menete:
a)
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal,
úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
b)
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát,
amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi
elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén
az email, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
c)
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt
terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő
betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a
terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az
elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő
költségeket.
d)
A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
e)
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek
szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék,
illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített
tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az
elállási joggal.
Szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett
hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem
teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie
kellett.
Fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a
kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó
hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
1.
Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a
Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
2.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó –
választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve,
ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A fogyasztó akkor
is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a)
a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy
kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést
és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b)
ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére,
hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c)
a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali
árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
vagy
d)
a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé
tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozásészszerű
határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem
fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó
hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a
vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó
jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva –
részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz
eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos
kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának
vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az
időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az
árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére
kell bocsátania.
A vállalkozásnak a
saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a
kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az
áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt
üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség
magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított
vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés
költségeinek viselését.
Az
ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által
ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó
adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező
jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás
teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott
részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog
gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak
a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely
egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el
észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az
adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján
szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a)
a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell
küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b)
a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a
fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesítettvételárat, amint az
árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
3.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó (ha
fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de
nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves
(vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező
termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).
Ha a digitális
elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül
történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru
digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért,
amennyiben a hiba
a)
2 évet meg nem haladó időtartamú folyamatos
szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b)
2 évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás
esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy
válik felismerhetővé.
4.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét?
Felhasználó a
Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
5.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági
jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől
számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,
illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
6.
Milyen esetben élhet Fogyasztó a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.
Milyen jogok illetik meg Fogyasztót a
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
8.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
9.
Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10. Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Fogyasztónak kell bizonyítania.
11. A
gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
a)
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
b)
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája
jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak)
a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Figyelem!
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben van
lehetőség érvényesíteni.
12. Szolgáltató
tartozik-e szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása
utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a
meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem
rendeltetésszerű használatából keletkeztek?
Nem.
A szavatossági
igény esetén történő eljárás (fogyasztónak minősülő felhasználók esetén)
1.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a
felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem
térhet el.
2.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének
bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
3.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
4.
A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett
szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
5.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul,
igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
6.
Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy
jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon
belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
7.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak
felvételétől számított 3 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság
kérésére bemutatni.
8.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a
kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a
Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere
várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása
esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas
más módon történik.
Vegyes
rendelkezések
1.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez
közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes
felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte
volna el.
2.
Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné,
jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek
érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
3.
Amennyiben Szolgáltató a ÁSZF alapján megillető
jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott
jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre
vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a
Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi
feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a
későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
4.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni.
5.
Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja
Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más
országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul
veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a
magyar jog. Amennyiben a felhasználó Fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése
alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az
alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan
illetékes.
6.
Szolgáltató a webshopban található termékekhez
való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési
feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési
helyével kapcsolatos okokból.
7.
Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési
módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a
Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a
fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató
letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli
kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
8.
Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A
TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
Panaszkezelés
rendje (fogyasztónak minősülő felhasználók esetén)
1.
A webáruház célja, hogy valamennyi megrendelést
megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett tudja
teljesíteni. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a
szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti
telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
2.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal
megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével
nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a
Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
3.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül
írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A
panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a
Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
4.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása
esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti,
az alábbiak szerint:
5.
A Fogyasztó panasszal fordulhat a
fogyasztóvédelmi hatósághoz:
a)
a fogyasztóvédelmi törvény 45/A. § (1)-(3)
bekezdéseiben,
b)
valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló
387/2016. (XII. 2.) kormányrendelet alapján általános fogyasztóvédelmi
hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
6.
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van
békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető
testületek, megyék alapján
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu;
kerelem@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403
Fax száma: (76) 501-538
Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976
Fax száma: (66) 324-976
Honlap cím: www.bmkik.hu
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871
(folyamatban lévő ügyek)
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440.
Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet
Telefonszáma: (20) 373-2570
Fax száma: (56) 370-005
Honlap cím: https://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet
E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Honlap cím: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Honlap cím: www.nkik.hu
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Székhelye: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 269-0703
Fax száma: (1) 269-0703
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Honlap cím: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-159
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661; (30) 664-2130
Fax száma: (74) 411-456
Honlap cím: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2
E-mail cím: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708
Fax száma: (94) 316-936
Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Honlap cím: www.bekelteteszala.hu
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
1.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a
fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület
feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést
hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a
Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
2.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási
szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a
fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által
működtetett békéltető testület illetékes.
3.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az
Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű
regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt
követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online
honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
4.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban
együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát
megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a
vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
5.
Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető
testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a
jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert
keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell
feltüntetni:
a)
az eljáró bíróságot;
b)
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét,
lakóhelyét és perbeli állását;
c)
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául
szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
d)
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és
illetékessége megállapítható;
e)
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez
csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára
bizonyítékként hivatkozik.
Szerzői jogok
1.
Miután a https://www.zodiaca.hu/
– mint weboldal – (a továbbiakban: Weboldal) szerzői jogi műnek minősül. Tilos
a Weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése
(többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való
felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a
Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Felhasználó az ÁSZF-et és az
adatkezelési tájékoztatót ugyanakkor bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is
letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.
2.
A Weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való
hivatkozással lehet.
3.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát
szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett
másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
4.
Tilos a Weboldal tartalmának, illetve egyes
részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és
jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás
használata, amellyel a Weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy
indexelhető.
5.
A Weboldal neve szerzői jogi védelmet élvez,
felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos
hozzájárulásával lehetséges.
6.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási
engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér
összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000
Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és
ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató
közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő Felhasználóra
hárítja.
Adatvédelem
A weboldal
adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.zodiaca.hu/adatvedelem
Cegléd, 2022. augusztus
31.
Elállási
nyilatkozat (minta)
(Csak a
szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)
Címzett (név,
postai cím, e-mail cím, telefonszám):
Takács Pálma
Krisztina
2700 Cegléd,
Táncsics Mihály utca 12.
+36 (20) 437-0890
Alulírott
kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől:
Megrendelés
időpontja /átvétel időpontja:
Fogyasztó(k)
neve:
Fogyasztó(k) postai
címe, elérhetőségei (e-mail cím, telefonszám):
A fogyasztó(k)
aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):
Dátum: